Cum trebuie gestionată o problemă cu energia electrică?

26. Feb.

De-a lungul timpului, oamenii s-au lovit adesea de diverse probleme cu energia electrică. Fie că este vorba despre o pană de curent sau despre lipsa ei ore întregi – toate au explicații ce merită atenție din partea ta. 

Este cunoscut faptul că traseul pe care îl parcurge energia electrică, din momentul în care aceasta se produce până în momentul în care ajunge la consumatorul final, este unul destul de lung și tocmai din acest motiv pot apărea diverse probleme pe parcurs. Desigur, entitățile care sunt responsabile și care trebuie să ofere soluții sau recomandări sunt diferite în funcție de atribuțiile care revin segmentului respectiv. 

Plecând de la operatorii de producție și de transport și ajungând până la cei de distribuție și furnizare – responsabilitățile și răspunderile lor sunt diferite. Tocmai din acest motiv, atunci când vine vorba despre deranjamente, electrica Muntenia, Banat, Transilvania și alți distribuitori, în cele mai multe dintre situații, ei vor ști exact ce informații să îți ofere. Așadar, ca utilizator, trebuie să te documentezi prima dată cui este nevoie să te adresezi atunci când întâmpini probleme. 

Ce trebuie să faci atunci când apare o problemă cu energia electrică?

De la furtuni de vară până la viscolul iernilor grele, multe zone ale țării sunt predispuse la vreme severă pe tot parcursul anului. Printre numeroasele amenințări care însoțesc aceste fenomene naturale se numără posibilitatea unei întreruperi prelungite a energiei electrice, care te poate lăsa pe tine și familia ta într-un mod imprevizibil, fără energie electrică. Pentru a te asigura că gospodăria ta este pregătită pentru astfel de momente în care vremea de afară creează probleme cu electricitatea sau are loc o pană de curent complet neașteptată, ia în considerare aceste sfaturi:

Fii pregătit pentru o pană de curent

Înainte de a fi pus în fața faptului împlinit, fiind nevoit să găsești soluții, îți poți face viața mai ușoară foarte simplu chiar dinainte să se întâmple! Asigură-te că ești pregătit pentru o pierdere a energiei electrice și că ai la îndemână prin casă lanterne. 

Fă-ți un kit special pentru atunci când rămâi fără energie electrică

Există numeroase persoane care țin acumulatori, baterii, lanterne de rezervă și power bank-uri încărcate într-un loc accesibil din casă, unde le poate fi ușor să ajungă în cazul unei întreruperi de curent. Poți face și tu acest lucru pentru a fi asigurat în cazul unei căderi de tensiune. 

Investighează unde este problema

Dacă luminile se sting, primul lucru de făcut este să stabilești dacă este într-adevăr o pană de curent sau o problemă cu propriul tău tablou electric. Verifică fiecare siguranță cu o lanternă și asigură-te că nu de acolo provine problema. Dacă observi că este o siguranță închisă, pur și simplu pornește-o din nou și alimentarea ar trebui restabilită. 

Dacă nu este o siguranță sau întrerupător, verifică dacă energia electrică este oprită și la vecinii tăi. Puterea se poate pierde într-o zonă foarte restrânsă. De exemplu, casele deservite de același transformator de putere montat pe stâlp vor fi fără curent electric, în timp ce casele de alături sunt complet luminate.

Dacă este o întrerupere de acest fel, sună la deranjamente electrica sau altă companie de aparții și raporteaz-o. Uneori poate fi mai greu să iei legătura cu reprezentanții, deoarece și alți clienți raportează întreruperi, mai ales dacă este o problemă sesizată pe o zonă mai mare. Este foarte probabil ca cei de la deranjamente electrica sau alți distribuitori de care aparții să fie implicați în alte apeluri și cei de pe teren să lucreze deja pentru a remedia problema.

Oprește electronicele sau electrocasnicele care sunt conectate la o priză

La revenirea electricității, va exista o creștere a energiei care ar putea deteriora echipamentele sensibile, cum ar fi computerele, laptopurile sau televizoarele. Așadar, le poți scoate din priză până se remediază problema și le poți conecta ulterior, în siguranță. 

Nova Power and Gas îți pune la dispoziție, direct pe site, un număr pentru call center (cu tarif normal) - 021 9246 și unul hotline distribuție gaz (apel gratuit) - 0800 801 010. Însă, ai și opțiunea de a selecta localitatea unde ai sesizat problema și ți se va afișa automat distribuitorul care se ocupă de zona respectivă, alături de numărul atribuit acestuia. De exemplu, dacă vei selecta ”Ploiești – Prahova”, automat ți se afișează numărul de la deranjamente Electrica Distribuție Muntenia Nord.