Liberalizarea pieței de energie

Piața de energie este liberă. Cu Nova e simplu să alegi cea mai bună ofertă pentru tine!

Calculează-ți costurile
Video title

Ce este liberalizarea?

Începând cu 1 iulie 2020, ANRE, autoritatea ce reglementează piața națională de energie, nu mai stabilește prețul final de furnizare a gazelor naturale către consumatorii casnici. Astfel, liberalizarea pietei de energie aduce noi oportunități, atât pentru furnizori cât și pentru consumatori.

Acum, prețul gazelor este stabilit pe principii concurențiale, format în baza cererii și ofertei și stimulat de competiția între furnizori. Orice consumator este astfel liber să analizeze ofertele disponibile în piață și să o aleagă pe cea mai avantajoasă.

Efectele produse de liberalizarea pieței se resimt doar asupra prețului gazului furnizat. Tarifele suplimentare care se regăsesc pe factură și care aparțin distribuitorului, râmân în continuare reglementate de ANRE. Nu există niciun fel de riscuri de întreruperi în furnizarea de gaze în procesul de schimbare a funizorului. Mai mult, nu există riscuri nici în ceea ce privește prețul, atât timp cât alegi o ofertă cu preț fix garantat.

În plus, la Nova, contractarea are loc complet în mediul online, prin intermediul site-ului, iar întregul proces constă în câțiva pași simpli și intuitivi, prin încarcarea documentelor și semnarea digitala a contractului.

Odată cu liberalizarea pietei de energie, Nova oferă posbilitatea de a schimba furnizorul mult mai simplu. Nu este necesară deplasarea de acasă, la fel cum nu este nevoie de niciun drum la sediile companiei. Trecerea la noul contract se poate face inclusiv din confortul canapelei de acasă, la orice oră.

Mituri despre liberalizarea pieței de energie

MIT: trebuie să îmi schimb rețeaua de țevi de gaz ca să trec la alt furnizor.
Desigur că nu. Rețeaua de distribuție rămâne aceeași, doar furnizorul se schimbă. Pe factură este evidențiat și acum, separat, tariful de distribuție, care rămâne neschimbat și se va regăsi și pe factura noului furnizor.

MIT: risc să rămân fără electricitate sau gaz dacă îmi schimb furnizorul.
Tocmai pentru că piața este puternic reglementată, nu există nici un fel de riscuri pentru consumatorii finali. În cazul în care un furnizor crește prețul semnificativ sau nu mai poate furniza, consumatorul va trece imediat la alt furnizor, având o listă opțiuni din care poate alege. În plus, reglementările ANRE nu permit întreruperea alimentării. Singurul scenariu în care un consumator poate ajunge să fie deconectat este pentru neplata facturii.

MIT: dacă apar defecțiuni, nu le repară nimeni.
Defecțiunile țin de rețeaua de distribuție, deci de distribuitor, nu de furnizor. Așadar, consumatorul va contacta în continuare distribuitorul din localitate, mai exact compania care operează rețeaua de distribuție.

MIT: durează prea mult să trec la un alt furnizor.
Generarea ofertei și semnarea contractului cu Nova se realizează online, în doar câteva minute, chiar aici, pe site-ul nostru. Imediat, noi demarăm formalitățile de mutare, conform regulamentului ANRE. Mutarea efectiva are loc în aproximativ 21 de zile, cel mai probabil începând cu următorul ciclu de facturare.

Care sunt pașii pentru schimbarea furnizorului

1. Îți calculezi costurile rapid, direct pe site-ul nostru.

2. Dacă oferta noastră te convinge, poți continua contractarea online.

3. E necesar să ai la îndemână 3 documente (CI, o factură recentă și un act de proprietate asupra locației de furnizare). Dacă nu ai copii scanate, îți recomandăm să faci contractarea de pe mobil, ca să le poți fotografia direct în aplicația de contractare.

4. Noi transmitem notificarea de reziliere către furnizorul anterior în numele tău.

5. După 21 de zile, devii client Nova.

Citește toate articolele