Intreruperi Gaze: ce poate face consumatorul

29. Jan.

Atunci cand are o problema cu furnizarea de gaze naturale, fiecare consumator isi doreste sa afle cat mai repede o modalitate de a contacta serviciul cu clientii al companiei cu care are incheiat un contract de furnizare servicii pentru a solutiona cat mai rapid orice tip de deranjamente gaz existente in locuinta sa.

Fiecare furnizor de gaze naturale are obligatia de a-i pune la dispozitie consumatorului informatii despre operatorul de distributie pe care trebuie sa-l contacteze in zona in care ai domiciliul sau sediul firmei.

Distribuitorul de gaze naturale are in responsabilitatea sa mai multe actiuni precum: racordarea noilor consumatori, instalarea contoarelor si modernizarea instalatiilor. Iar, in cazul oricaror defectiuni la retea sau intreruperi de gaze, reclamatiile sau plangerile sunt primite si solutionate tot de catre distribuitor, deoarece acestia sunt cei responsabili pentru realizarea retelelor de distributie si de intretinerea acestora, astfel incat fluxul de gaze naturale sa fie livrat in conditii de siguranta catre comunitate si sa circule fara intreruperi si in parametrii optimi.

Mai departe, ca fiecare consumator sa poate beneficia de gaz natural, trebuie sa semneze un contract de furnizare servicii cu unul dintre furnizorii autorizati de ANRE. Furnizorul se preocupa de vanzarea gazelor naturale catre consumatorii finali, casnici sau non casnici. El este cel care cumpara gazele naturale de la marii producatori si le vand mai departe consumatorilor finali. In costul final de pe factura ta se vor regasi atat pretul gazului, cat si costul transportului de la distribuitor. Fiecare locuinta are montat de catre furnizor un contor care monitorizeaza cantitatea de gaze consumate din locuinta.

Cum rezolvi deranjamentele la gaz?

Ce se intampla atunci cand sesizezi intreruperi de gaz? Cui te adresezi? In cazul intreruperii alimentarii cu gaze, sau deconectarii de la gaze naturale, in calitate de consumator final trebuie sa te adresezi operatorului de distributie.

Apeleaza numarul operatorului de distributie pe raza caruia se afla locul de consum pentru care doresti sa inregistrezi deranjamentul. Nova Power & Gas te ajuta sa gasesti foarte usor operatorul de distributie potrivit, in pagina dedicata distributiei de gaze naturale de pe site si in pagina de contact, unde poti introduce localitatea de unde esti si afli imediat care este operatorul responsabil si un numar de telefon pentru a reclama eventuale deranjamente.

Nu uita ca, odata cu liberalizarea completa a pietei de gaze naturale, orice consumator are libertatea de a-si alege furnizorul. Schimbarea furnizorului de gaze naturale este gratuita si nu implica modificari la instalatie, ale contorului sau alte interventii de ordin tehnic.